آمتیست در فنگشویی

در این مطلب ویژگی‌های فنگشویی آمتیست یا خواص سنگ آمتیست بیان شده است. آمتیست (Amethyst)، نوعی کریستال کوآرتز به رنگ بنفش است. رنگ آن از عناصر منگنز، آهن و تیتان به وجود می‌­آید. محل کشف آن بیشتر در کشورهای برزیل، ماداگاسکار، اوروگوئه و اورال است. برای آشنایی بیشتر با سنگ درمانی، اینجا و برای آشنایی بیشتر با سنگ آمتیست، ویکیپدیا را ببینید.

آمتیست

تاثیر بر بدن انسان

این سنگ مخصوص دردهای ناحیه سر، میگرن و فشارهای عصبی است و سیستم کلی بدن ما را بهبود می­دهد. غدد و هورمون­ها را تقویت می­کند و سوخت و ساز سلولی را افزایش می‌دهد. همچنین برای بیماری دیابت موثر است و ما را در برابر بی­خوابی، اضطراب­ها و کابوس­ها محافظت می­کند. آمتیست­ها بهترین مداوا را برای مشکلات روانی و استرس­ها به کار می­برند.

این سنگ مخصوص کودکانی است که دستخوش حمله‌های عصبی و خشم می­‌شوند و کمک بزرگی به بیماران هیستری، نِوروز (Nevrose) (روان رنجوری)، صرع و سایر واکنش­های روانی غیرعادی می‌­کند. همچنین سرگیجه‌­های مربوط به حالات روانی، اختلالات چشمی و ناهماهنگی آن را تسکین می­‌دهد. آمتیست عملی کاهنده بر روی فشارهای شریانی دارد و برای کم‌­خونی و سایر بیماری‌های خونی مؤثر است.

تاثیر بر روان و روح

آمتیست سنگی ویژه و مهم در تمرکز حواس به شمار می­رود. این سنگ اراده ما را زیاد می­کند و ما را در ارتباطات روحی و معنوی حمایت می­کند. ارتباطات و دوستی­ ها را سهولت می‌­بخشد و باعث انصاف و منطق در فرد می‌شود و نیز به ما تسلی، قدرت، شادی و شجاعت می‌­دهد.

نشان طالع‌بینی

این سنگ تحت صورت­های فلکی ماهی، قوچ و قوس قرار دارد و طبق طالع‌­بینی هندی به نشان برج سنبله نیز تعلق دارد.

مقالۀ پیشنهادی:  آزوریت-مالاکیت در فنگشویی

محل چاکرا

آمتیست مخصوص چاکرای انتهای سر است.

خصوصیات

برای ناراحتی­‌های لوزالمعده و بیماری­های خونی باید سنگ آمتیست را یک شب، در حدود نیم لیتر آب قرار دهید و صبح آب را ناشتا بنوشید.

فروش و نگهداری

شما می­توانید این سنگ را به شکل­های سنگی نتراشیده، صیقل­ یافته، گردنبند، به شکل صفحه­ هایی به شکل حرف P و نیز کار شده در جواهرات در بازار فروش ببینید.

مطالب فوق برگرفته از کتاب سنگ درمانی، نوشته Schaufelberger و Landerherr به ترجمه  فرحناز ثنایی موحد است. نایریکا، سنگ درمانی را تایید یا رد نمی‌کند. این مطالب صرفا جهت آگاهی شما ارایه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید